Elhelyezkedési alternatívák teherautó (C, C1, C1+E, C+E) – és buszsofőr (D, D1, D+E) jogosítvánnyal

gki-vizsga-jogositvan-budapest

A hivatásos sofőr olyan szakma, amely szinte bármely életkorban megtanulható. A képesítés

megszerzése nem igényel különösebb előképzettséget, és a szakmában való boldogulás sem

végzettség függvénye. Itt valóban a gyakorlat, és a tapasztalat teszi a mestert – és hozza a pénz,

ráadásul nem is kevés pénzt.

 

Magyarországon mégis évek óta munkaerőhiány tapasztalható a közúti fuvarozásban, melyet

az állam is próbál különböző eszközökkel enyhíteni. Például 3 éve elindult egy állami támogatású

nehézgépjármű- és autóbusz-vezetői képzési program, melyre több, mint tízezren jelentkeztek. A

helyzet azonban nem javult jelentős mértékben.

 

Ennek oka természetesen sokrétű,de nem elhanyagolható szempont a fizetés. Jelenleg

egy belföldön dolgozó, minden este otthon alvó sofőr 200-300 ezer forintot visz haza, nemzetközi

fuvarokat bonyolító sofőrök ennek minimum a dupláját, de akár tripláját kereshetik.

 

A külföldi munkalehetőségekről ország legismertebb külföldi munkát közvetítő cégét, az Euwork-öt is megkérdeztük.

Tapasztalataik szerint a külföldi munkaadók elsősorban C+E kategóriás jogosítvánnyal és legalább

társalgási szintű idegennyelvtudással rendelkező munkavállalókat keresnek, mind német, mind angol nyelvterületen. A fizetésük valóban elérheti a 900.000 HUF-t (átszámítva), de még egy országon, sőt

reptéren belül közlekedő kamionsofőr is 560.000 HUF-nak megfelelő keresetre számíthat például Németországban.

Fontos lehet, hogy ezek a külföldi cégek akár 1-2 év gyakorlattal rendelkezőket is fel tudnak

venni, csak fontos, hogy ez friss tapasztalat legyen.Ezt itthon jobbára csak a multinacionális

cégek engedhetik meg ezt maguknak.

 

Egy biztos, akár itthon, akár külföldön is próbál elhelyezkedni a valaki ezekkel a jogosítványokkal,

nem sokáig marad munka nélkül!